gudzbucx.jpg

היום, לא נותר כמעט שום מאכל המבוסס על חומרי גלם מן החי שלא נמצאה לו חלופה טבעונית. גבינות טבעוניות, תחליפי בשר, תחליפי חלב ואפילו ביצי עין – את כל אלה ניתן למצוא בחנויות טבעוניות, במסעדות וכן, גם במכולות ובסופרים. אנשי מקצוע רבים מתחום הקולינריה רואים בניסיון ליצור תחליפים הולמים אתגר מבורך, והביקוש הרב לתחליפים הטבעוניים הופך את ההשקעה למשתלמת מספיק. בעוד שבעבר מדובר היה בנישה שעניינה רק מיעוט מהאוכלוסייה, הרי שהיום יותר ויותר אנשים מחפשים תחליפים מסיבות שונות, וכתוצאה מכך השוק ממשיך ומתפתח. החברות הגדולות מבינות שהן חייבות להציע פתרונות גם לקהל הטבעוני, וגם העסקים הקטנים משתלבים בתחום ומציעים תחליפים איכותיים.

מי קונה גבינות טבעוניות?

לצד תחליפים שמיועדים בעיקר לטבעונים ולצמחונים, כמו תחליפי בשר למשל, מוצרים מסוימים חולשים על קהל יעד רחב בהרבה. כאלה הן לדוגמה גבינות טבעוניות, אשר מהוות חלופה מצוינת לגבינות מן החי גם עבור מי שאינם מתנזרים באופן מלא ממוצרים כאלה. אז מאילו סיבות אנשים עשויים להעדיף גבינות מן הצומח על פני גבינות חלביות? ניתן לזהות כמה קהלי יעד מרכזיים אשר תרים אחר תחליפים איכותיים לגבינות החלביות האהובות.

טבעונים מטעמי מוסר – כמובן שקהל יעד מרכזי שלא ניתן להתעלם ממנו הוא אוכלוסיית הטבעונים. בארץ יש לא מעט טבעונים ולפי סקרים שנערכים, נראה כי מספרם הולך וגדל מדי שנה. בדרך כלל הבחירה בתזונה הטבעונית נובעת מטעמי מוסר ואידאולוגיה, כך שאוכלוסייה זו נמנעת באופן גורף מכלל המוצרים אשר מבוססים על חומרי גלם מן החי באופן מלא או חלקי. מכיוון שההימנעות ממוצרי חלב במקרה זה אינה נובעת מהיעדר חיבה אליהם, טבעונים מטעמי מוסר לעתים קרובות מחפשים תחליפים מן הצומח, וכדאי שיהיו דומים ככל האפשר למקור מן החי.

אנשים שאוכלים בריא – קהל יעד משמעותי נוסף הוא חובבי התזונה הבריאה אשר מעדיפים להמנע ממוצרי חלב או מגבינות מסוימות אשר אינן הולמות את אמונותיהם בנושאי בריאות ותזונה. גם כאן, הבחירה להמנע מרכישת גבינות חלביות ספציפיות אינה נובעת מטעמן, כך שרכישת גבינות טבעוניות בעלות ערכים תזונתיים גבוהים בהחלט באה בחשבון.

אנשים עם רגישות ללקטוז – בישראל רגישות ללקטוז, או אפילו אלרגיה של ממש, הן נפוצות מאוד. ישראלים רבים מעידים על תגובות גופניות שליליות לאחר אכילת מוצרי חלב. לעתים, בוחרים אנשים עם רגישות ללקטוז להמשיך לצרוך מוצרי חלב כרגיל ולהתמודד עם תופעות הלוואי, אולם במקרים רבים הם בוחרים לצמצם משמעותית את הצריכה או להמנע לחלוטין ממוצרי חלב. במקרים כאלה, גבינות טבעוניות הן פתרון מצוין עבור מי שרוצים להמשיך ליהנות מהטעם הנפלא של מוצרי החלב ומחוויית האכילה המפנקת, מבלי לעורר תגובות גופניות לא רצויות ותחושות אי נוחות.

שומרי כשרות – מניע נפוץ נוסף לצריכת גבינות טבעוניות הוא שמירת כשרות. בישראל יש שומרי כשרות רבים אשר מקפידים לא לאכול מוצרי בשר וחלב יחד או בטווח זמן קרוב. מסיבה זו, תמיד היו בישראל תחליפי פרווה, אולם לעתים קרובות הם התאפיינו באיכות ירודה למדי. היום, הודות לריבוי הצרכנים שמחפשים תחליפי חלב איכותיים, אפשר לשתות קפה הפוך טוב אחרי ארוחה בשרית, וגם ליהנות מעוגת גבינה או מכנאפה טבעונית מתוקה בסיום הארוחה.

מוצרים טבעוניים קונים בבתי טבע

כאמור, בשל מגוון קהלי היעד אשר צורכים תחליפים טבעוניים, ניתן היום למצוא מוצרים מן הצומח כמעט בכל מקום לדוג' כאשר אתם מחפשים אוכל טבעוני תל אביב תמצאו מגוון רחב במכולות ובסופרמרקטים, במסעדות ובבתי קפה. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים לרכוש תחליפים לשימוש במטבח הפרטי שלכם, אין ספק שכדאי לבדוק את חנויות הטבע הטבעוניות הקרובות לביתכם. ראשית, מכיוון שבבתי הטבע הקטנים האיכות נמצאת תמיד במקום הראשון. בעוד שברשתות הגדולות תוכלו למצוא תחליפים ממגוון רחב של חברות ברמות איכות משתנות, החנויות הקטנות תמיד יקפידו במיוחד שאצלן יימצאו המוצרים הטובים ביותר. כמו כן, בחנויות שמוגדרות כטבעוניות תוכלו להיות בטוחים שאין סיכוי להתבלבל – כל מוצר שתרכשו יהיה טבעוני, נטול לקטוז ופרווה בוודאות. סיבה נוספת להגיע דווקא לחנויות הבוטיק הקטנות היא השירות, שיהיה במקרים רבים אישי ומוקפד יותר לעומת חנויות גדולות ורשתות. אם אתם רוצים להרגיש בכל קנייה כאילו שאתם הלקוחות היחידים – בתי הטבע הקטנים הם בהחלט אלה שיוכלו לספק עבורכם את חוויית הקנייה הרצויה. 

סל הקניות שלי